Aj, min rygg!

Vaknade inatt av fruktansvärd ryggont. Fick det även igår kväll när jag satt i soffan. Gjorde så ont att jag höll på att grina! Kan dock inte förstå vad för "slags" ont det är. Det sitter liksom på sidan av ryggen och det känns som att det "strålar" på något vis. Försökte ändra sida inatt, men det släppte inte riktigt, värre blev det om jag låg på rygg. Usch, inget att leka med ska jag säga!

Min lilla fis är på dagis och jag sitter här och pluggar med projektet. Gick upp 5 imorse som vanligt och åt frukost med pojkarna. Tänkte att jag lika gärna kunde gå upp i tid för att börja i tid. Ska ta ledig ifrån skolan idag och lägga ner all min tid på detta. Förutom vid 12, får då ska jag klippa mig :) Något nytt och spännande ska det bli ;)

Bästa låten just nu och en bra plugglåt! :) (Fårstår inte riktigt hur jag ska lägga in video?)

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Jag tror absolut att du har åkt på foglossning. Jag har haft det med flera av mina och det är väldans jobbigt. Jag har en massa tips om du är intresserad?

2012-04-24 @ 14:23:07
URL: http://www.nattstad.se/Sexbarnsmamman
Postat av: Liselotte

Hej igen!

Först det du kan göra själv. Undvik så gott du kan att gå i trappor men när du måste, gör som småbarnen. Ta att steg och lyft andra benet till samma steg, det belastar mindre. Dammsugning kan vara rena döden så ta det lugnt med det. Sen om du sover på sidan så ha gärna en kudde eller något annat mellan benen. Det avlastar också ryggen. Sen är det ju så att man påverkas olika av olika orsaker men promenader och cykling kan vara tufft. Men det är ju bara att du känner dig för och tar det lugnt med sånt som du märker förvärrar det hela. Sen råder jag dig att prata med din BM om att få komma till en sjukgymnast som kan visa dig övningar som du kan göra för att underlätta. Därigenom kan du även få köpa ett sk foglsossningsbälte som ger stöd åt magen/ryggen. Det finns ju en uppsjö av liknande produkter på nätet också men jag vet inte hur de är och de är dyrare.... Hoppas du blir hjälpt av detta och fråga gärna om du undrar över något. Lycka till!!

2012-04-24 @ 23:16:42
URL: http://nattstad.se/Sexbarnsmamman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback