Dagen idag.

Som dem flesta veckodagarna började dagen med skolan. Men idag hade vi ingen lektion då vi var på en föreläsning om en äldre man som pratade om när han en gång i tiden var en drogmissbrukare. Nu hade han varit drogfri i 28 år och åker runt till många skolor och företag och pratar om just detta. Det var väldigt gripande att höra på, särskilt vissa händelser som hade hänt. Jag vet inte om det var för mina graviditetshormoner, men jag blev väldigt rörd!! Det liksom gick rakt in i hjärtat på mig. Det är klart att man har läst mycket om droger om att det är farligt, men att höra på en sann historia, det får en verkligen att tänka till extra mycket! Jag blev extremt berörd av denna mannen och tycker att det är så otroligt starkt att gång på gång riva upp dem gamla såren för att tala om att "just så var det", att det är verklighetens historia. En väldigt stark och lärorik föreläsning.

Efter skolan åkte jag och Benji och hälsa på min faster & farmor. Där var vi hela eftermiddagen! Lika mysigt och trevligt som vanligt :) Benji somnade nästan med en gång vi kom hem. Har kollat lite på tv och ska nu lägga mig för natten. Kan inte riktigt fatta att denna veckan snart är slut! Fredag imorgon och helgen kommer springa förbi precis som alla andra helger! Tiden går ganska fort trots allt ... :)

Natti natti på er 

Svar till "lilla jag" : Japp, jag kommer hinna ta studenten! Vi tar den i juni och bebisen ska komma i oktober :) Känns underbart att äntligen snart få ta studenten!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja tänk att det är mindre än 2 månader kvar tills du tar studenten =)

Du har varit så otroligt duktig, och jag önskar så att jag hade kunnat vara där och fira dig då =)

Jag är så imponerad att du har fixat skolan, körkortet, ett eget hem och hushåll och en underbar Benji samtidigt, du är fantastisk! =D



Kramisar

2012-04-19 @ 22:46:22
Postat av: Lilla jag!

Heja heja! Är grymt imponerad av dig! Det är nog svårt att bli gravid ung men ändå ta sig igenom gymnasiet. Du skall vara stolt att du gjort det!!! Åsså en liten till, mysigt! Kommer följa dig, speciellt de dagar jag skälv behöver energi.

2012-04-20 @ 06:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback