Min andra graviditet.

Kan ju börja med att denna graviditet inte har varit lika lätt som det var med Benji. Precis när jag gick in i vecka 8 började jag att spy, KONSTANT! Spydde upp allt jag fick i mig, både vätska och mat. Till slut var jag så svag att jag knappt kunde stå på benen, hade då inte kissat på nästan ett dygn. Det blev ett besök hos farbror doktorn och fick då medicin för kraftigt illamående. Fick välja att läggas in med dropp eller börja med dem här tabletterna. Valde inte dropp eftersom jag kände att jag inte ville lämna Benji. Illamåendet gick över som tur var och jag kunde börja äta försiktigt igen. Dock blev min kropp helt konstigt utav den här medicinen så jag slutatade ... Och sen dess har jag spytt varje morgon till vecka 13. Tack och lov att jag slapp spy mitt på dagen, nöjde mig med på morgon :)

När jag äntligen trodde att jag hade spytt färdigt, har jag sen igår börjat spy igen! Inget kul alls :( Har även pratat med barnmorskan idag och det visade sig att mitt järn låg väldigt lågt, så det är inte konstigt att jag har varit så trött som jag har varit. Så nu är det dags att börja med järntabletter också.

Har ju även hört att man blir större andra graviditeten och det kan nog stämma! Alla mina byxor sitter SÅÅ tajt i midjan nu så det gör bara ont när jag försöker knäppa dom. Tur att jag sparade mina graviditetsbyxor sen sist, för dom åkte på idag! Känns väldigt gott och bekvämt :)

Tack för kommentarerna jag fick på inlägget igår! Kul att ni fortfarande inte har gett upp min blogg ;)
Jannike: Åhh, vad roligt!! Och häftigt att vi nästan ska ha samtidigt .. och att din son föddes 3 månader efter Benji :) Vart bor du? :)

Dags att fixa sig iordning för en dag i skolan! Gott med sovmorgon i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fy tusan att må så dåligt =(

Hoppas du kommer få må bättre nu.

Kramis

2012-04-17 @ 14:11:58
Postat av: Jannike

Jag bor i Piteå, det är ju en bit från dig. Jag måste säga att jag gillar dig och att fått ta den av din resa med Benji varit roligt, och nu har få följa det lilla pyret i magen är ju lika roligt. Spec när vi är i samma situation:)

Det hade varit roligt att kanske prata nångång och snacka graviditet och bara allmänt skitsnack:)

2012-04-17 @ 19:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback