Vad ska man tro?

Det första som händer på "domedagsåret" är att det blir ett jordras i Norge. Det känns som att det bara händer mer och mer saker hela tiden och att det faktiskt stämmer, det här med 2012. Jag är ju en sån människa som tror på allt jag läser och hör. Och jag har ju trott väldigt stenhårt på det här medan andra bara har skrattat åt det. I vissa fall när jag och andra har diskuterat om detta så har jag börjat tro att det kanske inte kommer att hända, just för att det det har låtit bra och trovärdigt. Men när man ser att det händer naturkatastrofer titt som tätt så kan man ju börja undra vart det egentligen är på väg någon stans. Saken är den att Mayaindianerna har förutspått andra saker också som har inträffat. Det är inte precis som att dom har slängt ihop något och så har det varit ren bullshit. Nej, det har verkligen hänt.

Nej fy. Sån här är jag verkligen rädd för, riktigt rädd för. Andra får tycka det är löjligt, men om någon kan övertyga mig om att det INTE kommer hända, då kan jag slappna av.

Vad tror ni ? Kommer jorden gå under i december? Eller tror ni att något annat kommer att hända just då?

Vill ni läsa mer om detta så kan ni klicka på länken här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14152525.ab

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är faktiskt inte mayaindianerna själva som påstått att jorden ska gå under i år. Det är så enkelt som att deras kalender tar slut, vilket ju vår också faktiskt gjorde nu i natt. Vi börjar om på en ny tidcykel och det gör mayafolket också 21 december i år. Problemet är att vi börjar om efter ca 365+1/4 dagar. De börjar om sin tidscykel efter vad som i vår kalender motsvarar 5126 år.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite vafall =)

Kramisar

2012-01-01 @ 19:19:34
Postat av: Sarah

Håller med Kajsa och vill också lägga till att många tycker att det händer så mycket katastrofer på senare år men det beror ju till extremt stor del på det samhället vi lever i nu. Alltså internetsamhället! Vi får reda på ALLT samma sekund som det händer vart i världen det än är! Förr i tiden hände det säkert lika mycket skit men satt man på andra sidan jorden så var det ju inte alls säkert att man ens fick reda på det. Det tror jag är en stor anledning till att det känns som att det händer så mycket mer naturkatastrofer idag! :)

Jag tror inte en sekund på att jorden ska gå under då pga att en kalender tar slut :) Vore jobbigt om jorden skulle gå under varje gång våran kalender tar slut som sagt ;)

Kul att se att det går bra för Benji utan napp förresten! Bra jobbat :)

MVH Sarah :)

2012-01-02 @ 11:46:43
URL: http://sarahclasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback