Bakdag.

Det mesta av tiden idag har faktiskt spenderats i köket.  Fick för mig att baka en kaka som enligt de receptet jag har heter "Evas långpannekaka", för att jag har fått den ifrån min svärmor. Det är som en vanlig bulldeg och så lägger man den i en långpanna med fyllning uppepå. På med pärlsocker och in i ugnen, så smälter fyllning jätte gott in i degen.. Mmm, mumma! På helgen får jag unna mig lite grann i alla fall ;) Sen blev det hemmagjord pizza. Vanlig pizzadeg för killarna och nyttig för mig ;) Också jätte smarrigt såklart! Vi har ju även hunnit med mys, lek och bus och killarna har även badat. Tänk att de kan vara ett sånt roligt nöje, att bada :) Det behövs egentligen inte mycket för att man ska bli nöjd och det är väl tur det ;)  
 
Mitt lördagsnöje är tyvärr TVÄTT! Fanns ingen tvätttid imorgon, så det fick bli idag. Dock har jag redan gjort mitt då Elias får hämta den sen när det är färdigt, har precis varit där och lagt in i det i torktumlaren, så nu kan jag sätta mig ner och pyssla  med annat. Kanske några desperata hemmafruar avsnitt med lite nyttig glass. Det låter inte helt fel .. Får nog bli så! ;) 
 
Benji skulle göra sin egna pizza :) 
 
 
Killarna badar :)
 
 
Yummi!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Hörrödu bruden...det såg ju inte lite gott ut. Vad har du för fyllning uppepå?

Svar: Hehe visst gör det!! ;) Det är smält margarin, färskost, vaniljsocker och florsocker! Intresserad av receptet?? ;)
Patricia B.

2013-01-26 @ 22:10:28
Postat av: anna

Jaa det är jag. Vill gääärna ha det :-)

Svar: Lägger ut det på bloggen nu ;)
Patricia B.

2013-01-26 @ 23:33:03
Postat av: Mormor

Du är allt bra "redi mi tös" ! Kanske kan få receptet,ser ut som något morfar skulle gilla./Kram

Svar: Tack mormor! Har lärt mig av den bästa ;) Receptet kommer in på bloggen snart :) Kraam
Patricia B.

2013-01-27 @ 10:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback